Naš oktobar, pun kao nar

Vratili smo se nedavno iz Mostara, s nagradom za kolektivnu igru. ispraćeni stablima nara duž puta na izlazu iz ovog grada. E baš kao taj nar, biće pun oktobar u Pozorištu mladih.

Mesec će biti u znaku premijere “Crvenkape”, zakazane za 18. oktobar. Igraćemo je potom još tri puta, da proverimo kako ona danas pulsira među najmlađima, onima sa tri i godinicama posle toga. 

Ovog oktobra rešeni smo da odigramo skoro sve predstave koje imamo na repertoaru, a među njima, posle dužeg vremenea, ponovo i “Evgenija Onjegina”.

Počinjemo sa “Tri musketara”, igramo “Koralinu”, “Kseniju i Lovca”, “Palo inje, pao sneg”, ”Dok te ja hranim i oblačim”, “Pinokija”, “Ko je rekao mjao?”...

I to nije sve, u drugoj polovini oktobra počinjemo probe za novu predstavu. Biće to ”Hajduci” u režiji Olje Đorđević.

Dodatno: u oktobru smo na četiri festivala, brusimo se za nagrade s četiri naše predstave: u Skoplju igramo nadasve maštovitu “Na vukovom tragu”, u Beogradu vrlo poučnu ”Ksenija i Lovac”, u Vršcu vrcavo duhovitu “Bogojavljensku noć”, a u Bečeju upečatljivu “Zločin i kazna”...

Oktobar, pozor sad...

PREUZMITE REPRTOAR

“Seks za početnike” u Subotici, na 73.FPPV-u

Naša predstava “Seks za početnike” danas gostuje u Subotici, na 73. Festivalu profesionalnih pozorišta Vojvodine.

Predstava potrebna - koliko mladima, toliko i njihovim roditeljima - da lakše razumeju jedni druge, inspirisana je knjigom Jasminke Petrović.

U režiji Jane Maričić igraju: Marija Radovanov, Aleksandar Milković, Ksenija Mitrović, Vučen Vuk Pećanac i Đorđe Mitrović.

Predstava se igra u NP Subotica, od 17 sati.

Ovogodišnji FPPV održava se od 28. septembra do 4. oktobra, a na programu je deset predstava u izboru selektorke Aleksandre Glovacki. U žiriju su dr Zoran Maksimović, Tatjana Nježić i Molina Fotez Udovički. 

Iz Mostara – nagrada za kolektivnu igru

Ansambl predstave “Na vukovom tragu” Pozorišta mladih osvojio je nagradu za kolektivnu igru na 4. Međunarodnom festivalu lutkarske umetnosti – FLUM, koji se od 21. do 15. septembra održao u Mostaru/Bosna i Hercegovina. Žiri, koji su činili: David Zuazola, Jelena Stojanović Patrnogić i Ronald Panza, u obrazoloženju nagrade su naveli da je “Usaglašenost igre u kojoj glumci i glumice donose zvuk divljine, vrlo precizno i posvećeno uvode publiku u poznatu priču klasičnog romana na inspirativan način”, razlog za dodelu ove nagrade Novosađanima.

IMG-7d30a00730420758e027f59adce71aa8-V.jpg

Ista predstava uskoro putuje na još jedan festival. U Skoplju će je Slavica Vučetić, Neda Danilović, Jelica Gligorin, Dejan Šarković, Aleksa Ilić i Saša Latinović igrati 5. oktobra, na festivalu “Igor Madžirov”.

"Na vukovom tragu" u zagrljaju Mostara

Naša predstava "Na vukovom tragu" večeras je oduševila publiku mostarskog FLUM-a, Festivala lutkarske umjetnosti Mostar.

1a.jpg

Aplauz večine Veleža i dubok kao zelenooka Neretva odzvanjao je scenom NP Mostar.

3.jpg

Saša, Neda, Slavica, Jelica, Sloba, Šare i Aleksa, svojom posvećenošću i preciznošću igre, uistinu pomeraju granice lutkarske umetnosti i izmeštaju publiku u sasvim drugu dimenziju, koja je od nekog drugog, čudesnog sveta.

4.jpg

Glumci, naravno, zahvaljuju tehnici, koja je uvek pouzdana stena svakoj predstavi. Poseban aplauz zaslužuje ton majstor Branko Andrej Živković, koji je prvi put samostalno brinuo o tonu traga našeg “Vuka”.

5.jpg

U prepunom gledalištu bila je i svetska lutkarska elita, a među njima i vodeći ljudi međunarodnog Udruženja lutkara sveta UNIMA...

6.jpg

U publici su viđeni Goran Zelić iz Hrvatske, Karen Smit iz Australije, Irina Nikulesku iz Rumunije, Dimitri Jageneu iz Belgije, Nik Njuland iz Britanije i Žan Mari Kivins iz SAD-a,  Jafar Satari iz Irana...

7.jpg

Komplimenti za predstavu samo su se ređali... Glumcima, muzici koju proizvode i sviraju na sceni, svakom - najmanjem detalju, koji je majstorskom preciznošću izvođen, bili su neki od komenatara...

8.jpg

Nije ni čudo, jer su glumci i tehnika bili dodatno inspirisani očaravajućim Mostarom.

9.jpg

Igranju je prethodilo uživanje u ovom gradu, okupanom mediteranskom bistrinom.

10.jpg

Mostarki merak bio je sačinjen od šetnje mitsko lepim Starim mostom, sa sve zgođušnim Mostarcima koji su demonstrirali i čuvene mostarske skokove u ledenu Neretvu.

11.jpg

Bila je tu i kafa iz fildžana, s pogledom na nestvarno lepu prirodu oko Neretve, sočna baklava, hladovina u zagrljaju borovine i košćela.

12.jpg

Neodoljiv je bio i veličanstven pogled s brda Fortica na prostranu mostarsku kotlinu i vetrenjače u zaleđu grada.

 

A tek rustična dvorišta džamija, smokve na pijačnim tezgama i maslinovo ulje, i liker od smokve i nara, niz šarenih radnji sa suvenirima koji se moraju kupiti...

13.jpg

Na koncu - smiraj dana na obali reke...

14.jpg

I nadasve - ljubaznost i duhovitost Mostaraca na svakom koraku.

15.jpg

Hvala Mostaru i domaćinima za zagrljaj u koji smo uleteli.

Inače, zbog velikog interesovanja, predstavu “Na vukovom tragu” izveli smo u Mostaru dva puta.

Od Mostara do Skoplja, preko Subotice, Vršca, Beograda i Bečeja

Pozorišna jesen kuca na vrata Pozorišta mladih temperaturom nekoliko festivala, zbog čega ćemo biti spremni - između ostalog i - na poetične mostarske kiše, ali i skopsku mikro klimu...

Najpre 22. i 23. septembra putujemo u Mostar, gde ćemo na tamošnjem FLUM-u - Četvrtom međunarodnom festivalu lutkarske umjetnosti, dva puta igrati našu, višestruko nagrađivanu predstavu “Na vukovom tragu”.

Na vukovom tragu FOTO S. Doroski 900x560

U režiji Jakuba Maksimova, inspirisanog pričom “Zov divljine” Džeka Londona, igraju: Jelica Gligorin/Kristina Savkov, Slavica Vučetić, Neda Danilović, Saša Latinović, Slobodan Ninković, Aleksa Ilić i Dejan Šarković. Publiku čekamo u mostarskom Pozorištu lutaka.

Nekoliko dana kasnije, 29. septembra, bićemo u Subotici, u tamošnjem NP, ali s drugom predstavom. Na Festivalu profesionalnih pozorišta Vojvodine igraćemo “Seks za početnike”, predstavu, koju je prema knjizi Jasminke Petrović, režirala Jana Maričić. U predstavi igraju: Marija Radovanov, Ksenija Mitrović, Aleksandar Milković, Đorđe Mitrović i Vučen Vuk Pećanac.

PBL 7006 min

Taman što septembar izbroji svoje dane, moramo u Skoplje i to s velikim zadovoljstvom jer smo deo programa ovogodišnjeg Internacionalnog festivala pozorišta za decu “Igor Madžirov”. U skopskom Pozorištu za decu i mlade 5. oktobra igramo “Na vukovom tragu”.

Tri dana kasnije, 8. oktobra smo u Beogradu, na Dečjem pozorišnom festivalu “Pozorište-Zvezdarište”, gde igramo “Kseniju i Lovca”, u režiji Emilije Mrdaković, koja je bila inspirisana pričom kompozitorke Aleksandre Vrebalov. Glumci Slobodan Ninković i Ksenija Mitrović publiku čekaju u Teatru “Vuk”.

PBL 2388

U oktobru smo na još dva festivala. Prvi je tu, u komšiluku – u Bečeju. Naša predstava “Zločin i kazna” uvrštena je u selekciju 12. Be:femon-a, Bečejskog festivala monodrame. U režiji Emilije Mrdaković igra Aleksandar Milković. Predstava je na programu 19. oktobra, u Gradskom pozorištu Bečej.

PBL 1342 resize

I na koncu, festivalsku putanju završavamo u Vršcu 29. oktobra, gde ćemo na Festivalu klasike “Vršačka pozorišna jesen” igrati Šekspirovu “Bogojavljensku noć” u adaptaciji Divne Stojanov. Predstavu je režirao Ivan Vanja Alač kao koprodukcijsko čedo našeg teatra i novosadske Akademije umetnosti. U njoj igra plejada mladih glumaca, pojačana iskusnim kolegama: Andrijana Đorđevi,, Miloš Lazić, Jelena Lončar, Miloš Macura, Aleksandar Milković, Đorđe Mitrović, Aleksa Jovčić, Anica Petrović, Saša Latinović i Ervin Hadžimurtezić.

Đorđe Mitrović kao vitez Tobi Štucalo i Ervin Hadžimurtezić kao vitez Endrju Jezoliki 2

Sestre Marija Radovanov i Ksenija Mitrović, divne glumice koje spajaju poreklo, etika i humor

Divne novosadske Kragujevčanke Mara i Ksenija, naše glumice, govorile su za portal "Moj Novi Sad" kako su postale glumice.

Čini se da ih ne spajaju samo poreklo i gluma, već prevashodno etika i humor. Talenat im je neosporan, a divimo mu se u predstavama našeg teatra...

Počele probe “Crvenkape” - o hrabrosti, dužnosti, ljubavi i prijateljstvu

„Crvenkapa“, divna bajka Braće Grim - ali i Šarla Peroa, bila je jedan od stubova svakog detinjstva. Očigledno i detinjstva glumca i – u ovom slučaju i - reditelja Saše Latinovića koji je juče u našem teatru počeo probe istoimene predstave.

Ta naša buduća “Crvenkapa”, koja će imati premijeru 18. oktobra, biće lutkarska predstava. Namenjena je deci uzrasta iznad tri godine, ali i njihovim roditeljima. Ona će kroz pozorišnu umetnost - igru i pozorišne forme, edukovati najmlađu publiku, a istovremeno će inspirisati roditelje kako da se više druže sa svojom decom, stvaraju novu, zabavnu i kreativnu realnost i tako doprinesu boljem, kvalitetnijem odnosu između njih.

image_67227137.JPG

O hrabrosti, dužnosti, ljubavi i prijateljstvu. deci će pričati glumci: Ksenija Mitrović, Marija Todorović i Aleksa Ilić.

Reditelj Saša Latinović podseća da je “Crvenkapa” jedna od najpoznatijih bajki svih vremena koja je često adaptirana u raznim formatima, ili je sam motiv Crvenkape bio inspiracija za stvaranje mnogih likova.

image_67177985.jpg

“Naša “Crvenkapa” će govoriti o devojčici koja pomaže mami, susreće se s nepoznatom osobom, ume da prati put kroz šumu, ali se ne obazire na upozorenja starijih, dok istovremeno učestvuje u bajkovitim situacijama.”, otkriva Latinović niti priče koju će pripovedati...

image_67188993.JPG

“Palo inje, pao sneg” na Petrovačkim pozorišnim danima

Tamburaški mjuzikl “Palo inje, pao sneg”, naš adut od prošle sezone, u koji se publika naprečac zaljubila, gostuje u Bačkom Petrovcu, na 29. Petrovačkim pozorišnim danima. Igramo ga 5. septembra u tamošnjem Domu kulture, od 20 sati.

Predstavu je režirao Darijan Mihajlović, a u njoj maestralno igraju: Vanja Jovanović, Darko Radojević, Kristina Savkov, Aleksa Ilić, Ivan Đurić i Saša Stojković.

Kad_tambura_zasvira_nema_srca_koje_pući_neće_PALO_INJE_PAO_SNEG_Foto_Srđan_Doroški.jpg

Ljubavna priča između tenora i soprana, u koju se umeša jedan bariton, inspirisana je tekstom Vanje Čobanova. Adaptirao ga je neprikosnoveni majstor melodrame Stevan Koprivica, a muziku, koju je komponovao Jovan Adamov, uživo na sceni svira tamburaška banda „Velos”. Kostimografkinja je Milica Grbić Komazec, scenografkinja Vesna Popović, dok je plesne scene, koje izvode balerine Anja Laćarac, Nađa Malinić, Lana Curaković, Dunja Antić, Miona Veljović, Luna Đorđević, Iva Đorđević, Manja Veljović, Jelena Dragaš, Teodora Davidović i Anja Basarić, koreografisala Ista Stepanov.

Palo_inje_pao_sneg_FOTO_Srđan_Doroški.jpg

Petrovački pozorišni festival organizuje Slovačko vojvođansko pozorište. Ove godine održava se od 29. avgusta do 13. septembra.

Kad se mora početi, ne sme biti teško

Ponekad se septembar čini kao svi ponedeljci, pogotovo ako utisak “ponedeljka” pojačava vrelo leto koje još traje i nikako da posustane, bar za koji stepen niže...

Ali, kad se mora početi, ne sme biti teško. Širimo krila, podmazujemo ih maštom i vrednoćom i zakazujemo nove susrete naših glumaca s publikom...

U prvoj polovini septembra, mnogo gostovanja pod našim krovom, a našu prvu predstavu “Ježića Žožoa” igramo 26. septembra. Dva dana kasnije i drugu - “Kos i Lisicu”.

Čekaju nas i festivali – tri: jedan regionalni i dva domaća. Na samom početku meseca, 5. septembra, gostujemo na Petrovačkim danima u Bačkom Petrovcu, gde ćemo igrati naš tamburaški mjuzikl “Palo inje, pao sneg”. U drugoj polovini meseca, tačnije 22. i 23. smo u Mostaru, na festivalu FLUM, gde ćemo dva puta izvesti našu predstavu “Na vukovom tragu”. Krajem meseca idemo u Suboticu na Festival profesionalnih pozorišta Vojvodine, na kojem 29. septembra igramo “Seks sa početnike”.

Uz Pozorište mladih, septembar se pozorišno diše...

 

Pune sale znak su uspešne sezone

Sezonu 2023/2024. zaokružili smo ovih dana sa dva letnja festivala. Na 32. Kotorskom festivalu pozorišta za djecu igrali smo naše “Kseniju i Lovca”, a samo koji dan ranije na čortanovačkom Šekspir festu bili smo sa našom “Bogojavljenskom noći”.

23062023 Progon 43

 I to nisu jedini festivali na kojima smo ove sezone bili: kragujevačka “Zlatna iskra” ("Ksenija i Lovac"), 54. Susreti pozorišta lutaka Srbije u Nišu ("Ksenija i Lovac"", Zvezdarište ("Devojčica sa šibicama"), Međunarodni festival pozorišta za djecu u Banjaluci ("Koralina"), te zagrebački PIF ("Metamorfoze") i bugarski “Piero” u Staroj Zagori ("Metamorfoze"), važne su pozorišne destinacije na kojima smo se predstavili publici i stručnoj pozorišnoj zajednici. Na poslednje pomenutom festivalu - u Staroj Zagori, naša Marija Radovanov proglašena je za najbolju glumicu festivala, što je veliki kompliment i našem pozorištu jer je ta nagrada dobijena u zemlji koja je alfa i omega lutkarstva.

image 6487327 1

Tokom proleća organizovali smo još jedne Novosadske pozorišne igre. Gledali smo umetnike iz cele Evrope, a pobedili su Zagrepčani sa “Malom Fridom”.

441159201 860990792733500 3863852783858282625 n

Imali smo i nekoliko premijera: tamburaški mjuzikl “Palo inje, pao sneg”, u režiji Darijana Mihajlovića, bio je spektakularan događaj za Novi Sad, a “Zločin i kazna” u režiji Emilije Mrdaković, namenjen tinejdžerima i poštovaocaima dela F. M. Dostojevskog, izuzetan kulturni događaj. Još dve premijere na Sceni za decu i mlade privukle su pažnju publike: “Seks za početnike” u režiji Jane Maričić i “Ksenija i Lovac” u režiji Emilije Mrdaković, sa izuzetnom muzikom Aleksandre Vrebalov.

450237281 896658789166700 3708208445141949042 n

Između svega toga proslavili smo 92. rođendan, a na njemu su zablistale žene koje rade u našem teatru: Ivana, Lola, Cici, Sneža, Ruža...

Proslavili smo i stoto izvođenje “Uspavane lepotice”, a pri samom kraju sezone počeli smo probe predstave: "Vreme sporta i razonode" u režiji Žanka Tomića.

PBL 9378 compressed

Iznad i ispred svega toga, najvažnija činjenica je naša publika - deca i mladi koji su pohodili naše pozorište. Dičimo se da je naše predstave samo u prvoj polovini decembra gledalo 10.000 dece.

Sada je došlo vreme da malo uživamo u letu, hladu, nekom moru ili Štrandu...

“Ksenija i Lovac” na festivalu u Kotoru

Naša letnja pozorišna priča, ona festivalska, počinje prvih dana jula, kada put Kotora kreću “Ksenija i Lovac”, jedna od najnovijih predstava Pozorišta mladih i vrlo omiljenih među decom. Ksenija Mitrović i Slobodan Ninković izvešće je na 32. Kotorskom festivalu pozorišta za djecu čak dva puta - 6. jula u Kulturnom centru “Nikola Šurković”.

Predstavu je režirala Emilija Mrdaković po motivim istoimene priče kompozitorke Aleksandre Vrebalov, koja je ujedno komponovala moćnu muziku za nju.

Rediteljka Mrdaković ističe da su ovom predstavom hteli da podsete koliko je važno da deca budu posvećena onome što rade, da u svakom trenutku razvijaju svoje ideje i svoj unutrašnji svet, jer će onda uslediti i rezultati.

PBL 2388

Glumica Ksenija Mitrović dodaje da je bitno da verujemo u sebe i svoje talente, i da se okružimo ljudima koji će nas prihvatiti, dok njen partner u predstavi Slobodan Ninković podseća na važnost osluškivanja drugih i drugačijih, pa time i sve neobične i neukalupljene dece koja imaju da nam ispričaju neke svoje važne priče.

Sav prihod od ulaznica za predstave na ovogodišnjem festivalu ide u humane svrhe – za Dnevni boravak za decu s teškoćama u razvoju pri JU Resursni centar za sluh i govor „Dr Peruta Ivanović“.

 

Foto: Srđan Doroški

Pozorišna kritičarka Olga Vujović o predstavi "Zločin i kazna"

"Dnevnik" iz pera Olge Vujović donosi kritiku naše predstave "Zločin i kazna".

Link

 

Foto: Srđan Doroški

Počinje “Vreme sporta i razonode”

U Pozorištu mladih 20. juna počele su probe predstave “Vreme sporta i razonode”. Po tekstu i u režiji Žanka Tomića, koji će biti i scenograf predstave, igraće: Dejan Šarković, Marina Cinkocki, Darko Radojević, Slavica Vučetić i Saša Stojković. Muziku za predstavu komponovaće Zoran Bulatović Bale, a koreograf će biti Ista Stepanov. Premijera predstave planirana je za sredinu oktobra.

image00002

Prema rečima reditelja Tomića, ekipa će kroz niz scena, posvećenih jednom sportu ili ikoničnom momentu olimpizma, podsetiti kako čovečanstvo sve brže, više i jače srlja u propast. Tematizovaće i našu ekološku propast, koju pokreću nezajažljivi konzumerizam masa i ista takva pohlepa kapitala, a biće govora i o tome kako su internet i veštačka inteligencija, umesto najavljivane demokratičnosti i dostupnosti znanja, donele konfuziju i relativizaciju, što u konačnici vodi ka suštinskom onemogućavanju bilo kakve definicije istine. 

"Bogojavljenska noć" 4. jula pod zvezdama Čortanovaca

Predstava "Bogojavljenska noć", nastala zajedničkom saradnjom naše kuće i Akademije umetnosti Novi Sad, 4. jula otvara Šekspir festivalu u Čortanovcima, rečeno je danas na konferenciji za novinare ovog festivala. U režiji Ivana Vanje Alača, na sceni tamošnje Vile “Stanković”, ovu predstavu - vrcavu doskočicama, zapletima i zavrzlamama, nadasve dobrim humorom – izvešće plejada mladih glumaca u društvu nekoliko veterana Pozorišta mladih: Andrijana Đorđević (Viola), Miloš Lazić (Ludalo), Miloš Macura (Grof Orsino), Jelena Lončar (Grofica Olivija), Aleksandar Milković (Malvolio), Đorđe Mitrović (Vitez Tobi Štucalo), Aleksa Jovčić (Sebastijan), Anica Petrović (Sluškinja Marija), Saša Latinović (Antonio) i Ervin Hadžimurtezić (Vitez Endrju Jezoliki).

Muziku u predstavi uživo izvodi kvartet koji čine: Dimitrije Beljanski (klavir), Katarina Badnjar (violina), Stefan Milović (klarinet) i Nina Henig (violončelo). Tekst je adaptirala Divna Stojanov. Scenografkinja je Jovana Stefanović, kostimografkinja - Margareta Marinković, kompozitor - Dimitrije Beljanski, a saradnik za scenski pokret - Igor Greksa.

“Bogojavljenska noć” imala je premijeru prošle godine upravo na Šekspir festivalu, a scenski život tokom prethodne sezone na sceni Pozorišta mladih, U Čortanovcima se igra u okviru programa moj prvi Šekspir.

Aleksa Jovčić kao Sebastian i Saša Latinović kao Antonio

Uvek je bilo tako da, ono što je bilo - i biće

Reditelj Ivan Vanja Alač: “Pozivom mog profesora, umetničkog direktora Itaka Šekspir festivala i vrsnog šekspirologa Nikite Milivojevića, da se pre zrelog rediteljskog doba uhvatim ukoštac s promišljanjem i režiranjem Šekspirovog dela, pa još i komedije, zapitao sam se, baš kao jedan od junaka „Bogojavljenske noći “zar je čitav svet ovde lud?” Kada sam pristao, shvatio sam da jeste. Međutim, da mi isti taj profesor kroz moje studiranje iz strahopoštovanja prema Šekspirovom opusu nije izvukao strah, a ostavio poštovanje, moj odgovor bi sigurno bio drugačiji, jer bi strah nadvladao. Poveravanjem ovakvog zadatka mladoj autorskoj i glumačkoj ekipi projekta "Moj prvi Šekspir" osetio sam veliku zahvalnost i odgovornost da svojom mladošću, energijom i brzinom pokažemo pre svega koliko je Šekspir i dan danas „mlad“! „Bogojavljenska noć“ se nametnula kao logičan izbor jer joj nije bila potrebna aktuelizacija ili osavremenjavanje. Njena, u suštini jednostavna ideja da, dok se pretvaramo, maskiramo i sakrivamo stvarne želje i namere, sve dublje tonemo u probleme i zapetljavamo se - svevremena je. Tek onda kada junaci odluče da budu ono što jesu, da se prikažu u svojoj iskrenosti, tek tada mogu doći do srećnog kraja. Vodvilj kao žanr u kojem smo postavili Šekspirovu komediju, zajedno sa elementima komedije del arte, slepstika i paralelnim scenskim radnjama, omogućio nam je da se igramo i da s ironijskim otklonom oživimo mudru ludu, viteze kukavice, pohotnu groficu u crnini, sujevernog puritanca, muškarca koji je žena i čitav svet Šekspirove Ilirije.”

Dramaturškinja Divna Stojanov: Šekspirova komedija zabune „Bogojavljenska noć“ (Twelfth Night) proslava je dvanaeste noći nakon Božića kojom se najburnije i najraskošnije obeležava završetak burnih i raskošnih veselja. „Bogojavljenska noć“, Šekspirova poslednja praznična komedija, izvire iz karnevalskog impulsa imanentnog za evropsku narodnu tradiciju gde se na kratko, za vreme slavlja, ukidaju sva pravila. Opijeni slobodom i ljubavlju, junaci ne primećuju niti žele da primete očigledno. Koristeći principe vodviljske dramaturgije, ukrštajući originalni tekst sa sonetima i delovima iz Šekspirovih drugih komedija, „Bogojavljenska noć“ preispituje kako spoljašnjost zavodi i zavarava i kako naša ljubav otkriva više o nama samima, nego o drugima. Ili rečima velikog nemačkog pesnika i prevodioca Šekspirovih dela, Augusta Vilhelma Šlegela, „ova komedija posmatra ljubav kao pitanje mašte, a ne srca“. Šekspir „Bogojavljensku noć“ završava mračnom pesmom koja prekida radost i vraća u ozbiljnu realnost, te odmah po završetku pisanja komedije započinje „Hamleta“. Naša „Bogojavljenska noć“ tek je početak radosti.”

 Aleksandar Milković kao Malvolio

Glumac Aleksandar Milković: “Meni je ovo zapravo drugi Šekspir. Prvi je bio “San letnje noći” u Pozorištu “Boško Buha” s našim, sada pokojnim kolegom Nebojšom Glogovcem kao Oberonom. Imao sam tada divnu malu ulogu, pa zato ovu “Bogojavljensku” doživljavam kao “prvog većeg Šekspira”. Mnogo stvari se ovde poklopilo: Šekspir festival pre 10 godina pokrenuo je moj profesor, dobar deo ove naše ekipe su baš njegovi studenti i vidim njegov veliki pečat u svemu tome. Imali smo oko mesec i po dana za stvaranje ove predstave i, naravno, veliko poštovanje za autora teksta, ali i svest o tome da, kako nam je reditelj Alač rekao na početku, ovo mora da bude zaista naš prvi Šekspir, a ne samo da se tako zove. Nema pravila kako se Šekspir igra, sećam se da se pre nekoliko godina na Šekspir festivalu “Romeo i Julija” igrao u dve picerije. Materijal je takav da se s njim treba igrati. U “Bogojavljenskoj” imamo zamenu uloga na koju svi pristaju i niko se ne preispituje. Kada posmatramo tu situaciju, ona nam daje mogućnost da se igra na razne načine, od komedije, slepstika, teatra apsurda, šta god... Sve to Šekspir nudi, samo treba biti dovoljno lud i hrabar da se sve to i pronađe. Ovde imamo mogućnost da se nasmejemo, ali i da vidimo da iza tog smeha postoji još nešto dublje i važnije, samo treba otvoriti oči i dušu, i videti. Pitanje zamene identiteta živimo i mi danas, a sve se to i kod Šekspira može naći”

Glumac Ervin Hadžimurtezić: “Nije previše značajno radim li prvog, drugog ili trećeg Šekspira, a radio sam do sada “Romea i Juliju”, te sa Nikitom Milivojevićem “Perikla” u Šapcu. “Perikle”, i “Bogojavljenska noć” su Šekspirove komedije koje su specifične po tome što je sve dozvoljeno. Šekspir tu otvara mogućnost beskrajne igre, a ovde - u ovoj našoj “Bogojavljenskoj” imamo mlade s Akademije ljude koji su došli da rade baš to – da se igraju. Oni su izašli iz kraljevstva igre koje akademija pruža. Njima je to sve sveže, a nama, malo starijima, to dođe kao neki podsetnik - da se podsetimo kako je lepo smišljati razne gluposti i igrati se. Šekspir uvek otkriva mnogo toga što je u srži naše civilizacije. Ima toga, kako u  njegovim tragedijama, tako i u njegovima komedijama - isto koliko. Kroz svoje priče, on uvek provlači jako bitne i vanremenske teme. S te je strane dobro raditi Šekspira, jer radeći na njegovim delima čovek može postati pametnijim - moguće je presabrati neke svoje životne stavove, videti aktuelne momente, civilizacijski se uporediti s vremenom kada je Šekspir pisao... I onda možemo da vidimo da se sve zapravo vrti ukrug: da je uvek tako da, ono što je bilo - i biće, i malo toga se zapravo promenilo u ljudskoj prirodi i društvu. Šekspir se bavi i politikom, i nekim društvenim uređenjem, zna da bude jako sarkastičan prema vlastodršcima i mi to možemo da shvatimo kao esenciju i našeg poziva - glumačkog i pozorišnog. Svega ima kod Šekspira i zato je Šekspir veliki, jer je sveobuhvatan, jer se kroz igru, krozu šalu, provlači mnogo toga što može biti i kritika i - na neki način - upozorenje. Jednostavno, Šekspir tera na razmišljanje i preispitivanje - gde smo u ovom trenutku kao društvo i kao pojedinci, kako dalje... Ukratko, daje nam mnogo prostora za razmišljanje.”

Đorđe Mitrović kao vitez Tobi Štucalo i Ervin Hadžimurtezić kao vitez Endrju Jezoliki

Pre morskog kupanjca – još malo pozorišta

Pre nego što padne ovoletnji kupanjac, jun je još prilika da se vide neke lepe i važne predstave u klimatizovanoj sali Pozoriša mladih. Ruku pod ruku stižu “Ježić Žožo” i “Palčica”, “Ko je rekao mjau?” i ”Uspavana lepotica”. Ni “Čarobnica iz Ulice Bonžur”, pa ni “Koralina” tu ne zaostaju... A tek “Puk”... Sve su to naslovi za životne podnaslove u odrastanju svakog bogovetnog deteta.

Čekamo vas nadomak Dunavskog parka, tu u Ignjata Pavlasa, gde se moćne priče roje...

Počele probe “Olovnog vojnika”

Andersenov “Olovni vojnik” prvi put će biti postavljen na scenu Pozorišta mladih, premijerno u septembru. Probe za ovu predstavu počele su ovih dana na sceni našeg teatra, a u glumačkoj ekipi koju je okupio ruski reditelj Konstantin Muhanov su: Saša Latinović, Neda Danilović, Aleksa Ilić, Kristina Savkov i Slobodan Ninković. Kompozitor muzike za predstavu biće Lazar Novkov, a lutke i rekvizite izradiće Nikola Komazec. Biće to lutkarska predstava namenjena deci i roditeljima, a govoriće o različitostima i prijateljstvu, ali i razumevanju.

image 123650291 2

"Palo inje, pao sneg" 30. i 31. maja na repertoaru

Jeste da je leto na pragu, ali u Pozorištu mladih će krajem maja, jamačno dva puta, padati i inje, i sneg! 
Ne kaže to uvek precizni meteorolog Čubrilo, već repertoar naše kuće na kojem će se 30. i 31. maja naći tamburaški mjuzikl "Palo inje, pao sneg". 
A u njemu... 
Kad zasneže srca u ravnici, ima da se priča nadaleko i naširoko. 
Priča počinje u 19.30. 
P.S. Poneti maramice...

Portal "Before After" o Novosadskim pozorišnim igrama

Portal "Before After" donosi prikaz upravo završenih 3. Novosadskih pozorišnih igara. Iz pera Emilije Kvočka, pod naslovom "Dostojevski i Kami - realizam i egzistencijalizam lutkarstva" podsećamo se najblistavijih trenutaka ovogodišnjeg festivala. 

Link

“Ksenija i Lovac” u Kragujevcu, na “Zlatnoj iskri”

Naša najnovija predstava za decu “Ksenija i Lovac” deo je takmičarskog programa “Zlatne iskre”, Međunarodnog lutkarskog festivala koji se od 14. do 18. maja održava u Kragujevcu .

Ova snažna priča o tome da se vredi boriti za svoje snove, biti uporan i da - čak i u ovom surovom svetu - uspevaju uporni i hrabri, oni koji svet čine drugačijim i boljim mestom za život, nastala je po motivima istoimene priče kompozitorke Aleksandre Vrebalov. Režirala ju je Emilija Mrdaković, a pred kragujevačku publiku izlazi izuzetni duo ove predstave: Slobodan Ninković i Ksenija Mitrović.

Predstava se igra 18. maja - u podne, u Pozorištu za decu i mlade Kragujevac.

Zagrebačkoj "Maloj Fridi" Grand Prix 3. Novosadskih pozorišnih igara

Zagrebačka  "Mala Frida" Gradskog kazalitša "Žar ptica" dobila je Grand Priu 3. Novosadskih pozorišnih igara. Ovoj predstavi pripale su još dve nagrade: Nagrada za glumačku bravuru glumici Amandi Prenkaj, koja je igrala Fridu, a autorskom dvojcu predstave Jeleni Kovačić i Anici Kovač - Specijalna nagrada za ideju u koncept. Evo i ostalih nagrada...

ODLUKE I OBRAZLOŽENJE STRUČNOG ŽIRIJA TREĆEG MEĐUNARODNOG FESTIVALA PROFESIONALNIH POZORIŠTA ZA DECU I MLADE - NOVOSADSKE POZORIŠNE IGRE

Stručni žiri u sastavu vanredni profesor doc. art kostimografkinja Zdenka Lacina Pitlik (predsednica žirija), glumica Marija Radovanov i rediteljka Sonja Petrović, nakon odgledanih deset predstava, od 8. do 15. maja na Novosadskim pozorišnim igrama, trećem Međunarodnom festivalu profesionalnih pozorišta za decu i mlade, donosi sledeće odluke:

Nagrada za najbolju predstavu u celini

GRAND PRIX

MALA FRIDA”

Gradsko kazalište “Žar ptica”, Zagreb, Hrvatska

(Jednoglasno)

Predstava “Mala Frida” ističe se u svakom aspektu svoje produkcije, te demonstrira izvanrednost u integraciji svih pozorišnih elemenata, stvarajući autentično i emotivno pozorišno iskustvo. Ovo prestižno priznanje uključuje scenografiju, kostime, dizajn svetla, muziku, dramaturgiju, glumačku igru, režiju i sve ostale elemente koji zajedno oblikuju tekst predstave, te stvaraju duboku emocionalnu i estetsku povezanost s publikom. Celovita, skladna, izuzetne likovnosti, nenametljivo emotivna i u svim svojim segmentima odlična, predstava "Mala Frida" odgovara na teme prihvatanja sebe i razvoja individualnosti. Topla, duhovita, razigrana… Predstava koja ne podilazi ciljnoj grupi i promišljeno bira sredstva, primer je kvalitetnog i temeljnog pristupa umetničkog rada za decu.

Hic Sunt Dracones FOTO Mihael Hančovski

Nagrada za najbolju režiju

Pavelu Štauraču

Za predstavu HIC SUNT DRACONES, pozorište „Continuo“ Malovice, Češka

(Jednoglasno)

Režija predstave „Hic Sunt Dracones“ izdvaja se po svojoj autentičnosti, preciznosti i hrabrosti. Reditelj koristi najrazličitija sredstva i materijale putem kojih stvara koherentnu i jedinstvenu poetiku, koja govori o ženskom telu kao neistraženom području. Istražujući materijale poput blata, gipsa, svetla i kostima, reditelj u stvari tretira žensko telo u savremenom društvu. Iako se dominantno izražava pokretom, ona je bogata i na polju zvuka i vizuelnosti. Ovakva režija poziva na dijalog, oslobađajući se tradicionalnih ograničenja i podstiče gledaoce da se otvore za širinu mogućnosti u tumačenju ženske snage, nesigurnosti i svih nijansi između. Služeći se simbolima i asocijativnom dramaturgijom, a podstičući introspekciju i individualna tumačenja, uspeva da u žanrovskoj raznolikosti stvori emotivnu, sugestivnu, na momente duhovitu, bizarnu i zastrašujuću predstavu, koja podstiče na promišljanje sveta u kome živimo.

 Amanda Prenkaj Foto Milana MIlovanov za NPI

Nagrada za glumačku bravuru

Amandi Prenkaj

Za ulogu Fride u u predstavi „Mala Frida“, Gradsko kazalište “Žar ptica”, Zagreb, Hrvatska

(Jednoglasno)

Amanda Prenkaj ističe se po svojoj emotivnoj snazi i izvanrednosti u interpretaciji. Kroz suptilnu igru uspeva da prikaže spektar kompleksnih emocija i motivacija lika. Autentična, vešta, emotivna i temperamentna, glumica se uz podršku svojih kolega ističe kao pravi dragulj predstave, diskretno budeći kod publike simpatije i emocije. Razmaštavajući lik svima poznate Fride Kalo u periodu odrastanja, Amanda ne upada u zamke površne dopadljivosti i stroge dokumentarnosti lika, nego od Velike Fride Kalo gradi svoju, autentičnu, slobodnu, razigranu malu Fridu.

Hic Sunt Dracones FOTO Mihael Hančovski

Nagrada za majstorstvo animacije

Ansamblu predstave HIC SUNT DRACONES

Pozorište „Continuo“, Malovice, Češka

(Većinom glasova)

Glumice predstave Hic sunt dracones, a velikom preciznošću i uvek u skladu s idejom reditelja, vešto se koriste svim materijalima, lutkarskim elementima i elementima scenografije u predstavi, pa i animacijom delova sopstvenog tela kroz koju u isto vreme šalju poruku ženske snage i nesigurnosti. Ova predstava, zbog sinergije između režije i inspirativnog timskog duha izvođačica, izdvaja se kao predstava koja nadilazi granice konvencionalnog teatra, kako zbog sugestivne igre, tako i zbog originalnosti jezika predstave koji se izvanredno sprovodi. Ovaj ansambl osnažuje eksperimentalni duh lutkarstva, pružajući podršku inovativnim konceptima i novim idejama. Detaljnošću pokreta i tehničkim umećem uspevaju u nameri da pomere granice lutkarstva, izazivajući publiku da razmišlja, oseća i doživljava izvođačku umetnost na nove načine.

Ljubomir Želev

Specijalna nagrada za raznovrsni glumački izraz

Ljubomiru Želevu

U predstavi „Hotel“, Državno lutkarsko pozorište Stara Zagora, Bugarska

(Većinom glasova)

Ova jedinstvena nagrada slavi izvanrednu glumačku izvedbu koja se prenosi kroz animaciju, s posebnim naglaskom na prenošenje emocija, inovativnost u novom teatru i magičnost umetničkog iskustva. Želev daje poseban pečat predstavi, vešto baratajući svim glumačkim sredstvima, scenskim pokretom, veštom animacijom, humorom i emotivnošću. Stvarajući jedinstvenu sinergiju između lutaka, rekvizite, pokreta i zvuka, njegov specifični glumački habitus podstiče proširivanje ideje o tome šta sve glumački izraz može biti.

Sizifenko

Specijalna nagrada za dizajn i tehnologiju lutaka

Marijeti Golomehovoj

U predstavi „Ja, Sizif“, Lutkarska laboratorija Sofija, Bugarska

(Jednoglasno)

Nagrada za najbolji dizajn lutke i tehnologiju izrade za eksperimentalno lutkarstvo ističe se kao priznanje za inovaciju, kreativnost i eksperimentalni duh u kreiranju lutaka. Ova nagrada ne samo da prepoznaje estetsku privlačnost dizajna lutaka, već i naglašava originalnost, ekscentričnost i tehničku izvedbu. Dizajn je fokusiran na nekonvencionalne materijale, neobičnih oblika, te interaktivnih i transformišućih elemenata. Lutke imaju sposobnost izražavanja ideja i osećanja na neočekivane načine, a glumcu pružaju mogućnosti razmaštavanja igre.

Frida

Specijalna nagrada za ideju i koncept autorskom dvojcu

Jeleni Kovačić i Anici Tomić za predstavu “Mala Frida”

Gradsko kazalište “Žar ptica”, Zagreb, Hrvatska

(Jednoglasno)

Nepretencioznom pričom i senzitivnim sredstvima uspeti da ispričaš emotivnu, jaku, važnu i opominjuću priču o maloj, a u stvari velikoj Fridi Kalo, birajući samo jednu situaciju iz njenog detinjstva, govori o senzibilitetu i duboko moralnoj nameri ovog dvojca da priču prilagode uzrastu kojem je namenjena. Obuhvatajući teme kao što su vršnjačko nasilje, odnos prema drugima i drugačijima, razbijanje stereotipa o rodnim ulogama, važnost podrške porodice u odrastanju jednog autentičnog i krhkog bića, ova predstava vraća nadu koju smo davno izgubili i uverava nas, bar na trenutak, da će sa svetom ipak, biti sve uredu.

Novi Sad, 15.maj 2024.

Žiri:

Zdenka Lacina Pitlik, predsednica

Marija Radovanov

Sonja Petrović

Preuzmite dokumente:

Nagrade NPI 2024.

Awards NPI 2024.