"Tri musketara" na RTV

Svoje utiske o predstavi "Tri musketara" sa gledaocima RTV - a podelila je pozorišna kritičarka Ivana Petrović. Hvala Ivani, musketarski pozdrav celoj ekipi emisije "Arterija".

Pogledajte na linku: https://media.rtv.rs/sr_ci/art-erija/68029

Otkazano izvođenje predstave "Kosa" zakazano za 15.09.2021.

VAŽNO OBAVEŠTENJE:
"Draga publiko, obaveštavamo vas da se zbog tehničkih razloga predstava "Kosa", zakazana za 15. septembar u 19.00 časova, otkazuje!
Kupljene karte možete da zamenite za izvođenje “Kose” 14. septembra u 19.00 časova ili da izvršite povrat sredstava na blagajni.
Hvala vam na razumevanju."

Urnebesna musketarska zavrzlama sa hepiendom

 

Mnogo je izuzetnih - pametnih, mudrih i potresnih rečenica u svetskoj literaturi. Neke od njih upamtili smo za sva vremena. Jedna iznad svih, koja vrca od ustreptale hrabrosti i humanosti, na koju se sve više pozivamo, ali je sve manje upražnjavamo, je ona musketarska Aleksandra Dime. “Svi za jednog, jedan za sve”, koja u čoveku budi sve najplemenitije, postala je simbolom onoga što smo prohodavajući u cipelama manjim od broja 26 razumevali kroz pesmu “Kad se male ruke slože, sve se može – sve se može.”

 

“Svi za jednog, jedan za sve, baš to se vidi na sceni Pozorišta mladih, u najnovijoj predstavi “Tri musketara”. Svi su u njoj združili vredne ruke da bi stvorili zabavnu i duhovitu, a istovremeno nežnu i poučnu predstavu kakvom ju je napravio reditelj Darijan Mihajlović a zdušno mu igrom, pesmom i plesom pomogli - kao zapeta puška spremni - glumci Pozorišta mladih. Sve po tekstu Aleksandre Glovacki, inspirisane delom Aleksandra Dime.

 

Očaravajuće lako igraju ih Slobodan Ninković, Aleksa Ilić i Danilo Milovanović. Oni su musketari kakvim ih danas zamišljamo dok čitamo knjigu Aleksandra Dime. Iako u njima i dalje kuca srčanost, malo im je pun kufer svega. Smoreni od borbi posle kojih pobede bivaju nagrađene novim ratovanjima, oni bi malo da ih kralj iskulira, malo manje fokusira, pusti ih na miru da svoje slavne pobede zalivaju rujnim vinom.

 

Ali tu je mladi, neobuzdani i samosvojni Dartanjan koji ih podseća na ono što su nekada i sami bili. Dartanjana razigrano tumači Darko Radojević a njegovog smotanog slugu Planšea, koji nas smehotresno povremeno prošeta i kroz Vikipediju i 21. vek, igra apsolutno neodoljivi Aleksandar Ilković.

 

Scene između Dartanjana i Konstace, koju u luku od lukave, mudre i odane do zaljubljene i nežne, na sceni iscrtava Kristina Savkov, podsećaju na najlepše ljubavne scene iz filmova, onih koje - u zimske dane posebno, umemo da gledamo i po nekoliko puta. U njihovim zajedničkim scenama fizika i hemija su pomešale karte tako da se glumačka hemija pretvara u ljubavne formule koje izazivaju ozbiljne uzdahe u publici.

 

Slavica Vučetić je furiozna kao Milejdi de Vinter – njenoj lukavosti nije dobro stati na put a tek se ne bi smelo raskalašno uznemirujućem Rišeljeu Saše Latinovića koji znalački prikazuje ono u šta se danas sve više uveravamo - da zlo više nema jezivo, već posve obično, često i umiljato lice.

 

Upečatljive minijature imali su Miloš Macura koji je bio vrckavi Luj 13 i - u jezičkom kalamburu – tres, tres charmante Marina Cinkocki kao francuska kraljica Ana. Odlučno odlični bili su zapovednici: musketara - Saša Stojković i garde - Ivan Đurić, uostalom kao i Anica Petrović u ulozi krčmarice mangupkinje. Dvorske dame na strani Rišeljea (Sanja Tomić, Marija Todorović, Neda Danilović, Vera Hrćan Ostojić i Dragan Zorić) i Jelica Gligorin (francuske kraljice) – sve u izuzetnim kostimima - davale su glamurozni i dodatno duhoviti šmek predstavi. Prstohvat engleske mudrosti i sveznajuće nadmenosti uneo je Lord Bekingem Dejana Šarkovića.

 

U ovoj predstavi složile su se i sve druge ruke: izuzetan posao napravila je kostimografkinja Milica Grbić Komazec. Njeni kostimi komotno mogu na bilo koji teatarski haute couture defile. Značenjski funkcionalnu scenografiju osmislila je Vesna Popović a kompozitorka Ana Krstajić preciznim je notama obojila predstavu kojoj su muzičari koji je uživo izvode dali naročit emotivni naboj.

 

Među najatraktivnijim scenama su one mačevanja, a da izgledaju potpuno brodvejski i da ih glumci usvoje na najbolji način, pomogli su Dragan Stojmenović i Dejan Karlečik, te koreograf Mirko Knežević.

 

Posle nekoliko odličnih mjuzikala ili predstava sa pevanjem i – u ovom slučaju - bez pucanja, koje je Novi Sad imao u proteklih desetak godina, evropskoj prestonici kulture u naručje je stiglo jedno pravo pravcato brodvejsko čedo. Publika će ga obožavati i pohoditi ne samo zato što je u scenskom smislu raskošan praznik za oči i uši, već pre svega zato što je ovo najzad i jedan praznik za dušu, zgužvanu centrifugom svakodnevnih loših vesti. U svemu tome, evo najzad nečeg što daje nadu i budi optimizam, stari ili novi, kako god, ali budi. Stoga, “Svi za jednog, jedan za sve”. Urnebesna musketarska zavrzlama sa hepiendom ponovo je na repertoaru 25. i 26. septembra, od 20 sati.

 

(Snežana Miletić)

 

Predstava o empatiji i individualnosti – "Tri musketara" sutra premijerno u Pozorištu mladih

11. septembar

Svet je ovaj dan upamtio po terorističkom napadu na njujorške kule, od te 2001. godine svet više nije isti. Ovaj 11. septembar, ove 2021. godine, Novi Sad će pamtiti po jednom nesvakidašnjem kulturnom događaju, pozorišnoj premijeri u Pozorištu mladih, koja će nas podsetiti na sve dobro u ljudima, na to da ponovo možemo biti spektakularno hrabri, dečije razigrani, dosledni i svoji. Garantuju nam to jedan Aleksandar - Dima i jedna Aleksandra - Glovacki, sve u režiji Darijana Mihajlovića. Svi za jednog, jedan za sve!  

“Tri musketara”, premijerno, sa odličnim glumcima Pozorišta mladih!

Ostalo je još malo slobodnih mesta! Karte možete rezervisati na blagajni Pozorišta mladih ili putem telefona: 021/521-826

Dobro nam došli!

Potreban je gledalac da otkrije umetnika

Intervju: Darijan Mihajlović, reditelj “Tri musketara” Pozorišta mladih

 

Predstava “Tri musketara” u režiji Darijana Mihajlovića, koja će premijerno biti izvedena u subotu, 11. septembra od 20 sati na sceni Pozorišta mladih, označiće početak nove sezone u našem teatru, i to brodvejski.

 

“Tri musketara” ispričaće priču o tome zašto je važno biti poseban, biti individua, a ne gomila bez svesti i savesti, kako samo ostvaren čovek, siguran u sebe, u svoje znanje i umeće, u svoje životne stavove, svojim ljudskim kredibilitetom može da stane na stranu slabijeg, da ustane za pravdu, da stoji za čovečanstvo. “Svi za jednog, jedan za sve”, umesto “Svi za lajk, lajk za sve i svašta”.

 

Reditelja Mihajlovića novosadska publika već zna. Predstave koje je režirao svojevremeno sa trupom “Torpedo”, koje su često gostovale u Novom Sadu, budile su slobodu u čoveku. Sećamo se fantastičnog “Overlepinga”, upečatljivo potresne “Dantonove smrti” na obodu Petrovaradinske tvrđave ali i provokativne Verdijeve opere “Makbet” u Srpskom narodnom pozorištu...

 

O predstavi “Tri musketara”, u kojoj su glumci Pozorišta mladih dali najbolji deo sebe, zbog čega će se publika beznadežno ponovo zaljubiti u njih, govori Darijan Mihajlović.

 

Musketarstvo je danas gotovo zaboravljena kategorija. Vremena jesu čupava, ali ljudi ipak ne bi smeli da zaboravljaju koliko je važno štititi drugog: samo tako svet može biti dostojan za život. Kako se ono ponovo može probuditi? Ko ga može probuditi? Mi sami? Pa šta čekamo?

 

Musketar je životni mangup. To je jedan od onih koji, kad im kažeš da nešto nije realno, oni odgovore:”Pa promeni realnost”. Taj stil da se sve može, da nema straha ni pred kim i ni pred čim, to je izuzetno dragoceno. Svako treba da ima po musketara u sebi, kako bi mogao da živi, a da ga nije sramota života.

 

Ima li ipak nekih musketara danas, ko su oni za tebe?

 

To je svaka naša timska sportska pobeda. To da dođeš iz neke uklete sredine, timski pobediš nekog iz velikog belog sveta, a sve samo zato što znaš da su svi za tebe i da si ti tu za tim. To svi za jednog, jedan za sve znači da je moguće organizovati se i pobediti čak i kad su sudije, publika i protivnici na papiru - jači od tebe.  

 

Pandemija korone, mislili smo, presložiće nam život,  i jeste u mnogim sferama. Jesmo li postali empatičniji ili pak sebičniji ljudi? Šta te u svemu tome brine? Ima li išta što te raduje?

 

Korona znači kruna i ispalo je da je kruna svih bolesti, jer se umešala u sve. Skoro da ima ličnost. Ostale bolesti su uvek problem nekog drugog, a korona je svačija. Čovek je društveno biće i ona se naselila baš u tom prostoru. Rasparala je društveno tkivo dotle da se više ne pruža ruka i ne ljubi tri puta. Čekamo svi da prođe, kao neki dosadni gost koji je zaseo, pa ne znaš kako da mu objasniš da ode. Na kraju, više se čita i piše, tako da me raduje da će posle cele pandemije svi biti načitaniji. Na kraju, Andrić je svoje remek delo “Na Drini ćuprija” pisao u izolaciji, tokom nacističke okupacije. Izolacija je tokom istorije, stvorila mnoga genijalna dela.

 

I danas imamo borbu jednoumlja i slobodnog uma, baš kao kod Dime. Ovo prvo danas često prednjači, a ni ono što bi trebalo da je elita danas nema u sebi snagu, harizmu, odlučnost, znanje, hrabrosti da bude lider, neko ko može da preokrene pogrešan tok istorije. Može li se pojedinac u svemu tome izboriti protiv upotrebe čoveka?

 

Vreme u kojem se dešava Dimina priča, otprilike je izgledalo ovako. U Francuskoj je na vlasti autokrata koji je svemoćan, kralj Luj XIII. Po provinciji se dešava poneka seljačka buna u kojoj se većinom primitivni seljaci osvete tako što pale i ubiju ponekog vlastelina. To se zvalo “žakerija” i iz takve sredine u veliki Pariz dolazi D’Artanjan. On, dakle, beži iz sredine koja siluje, ubija i naivno veruje da je život negde drugde, na dvoru. Osvešćenje D’Artanjana da je vladar licemeran, lažno smeran, lažno radan, lažno vredan, lažno patriotski - to je centar priče. Rišelje je primer antagoniste koji je osvetoljubiv, sujetan, podrugljiv i nemilosrdan kada je u pitanju vlast. Takva je Francuska u to doba i sve se kuva u njoj jer će biti potrebno još skoro dva veka da taj lonac eksplodira.

 

Povodom rada na predstavi zabeležio si jednostavnu a vrlo složenu, i sve teže izvodljivu rečenicu: “Prvo budi ti, a onda budi deo većine.” Za to treba ozbiljna hrabrost, ljudi danas nisu spremni na to. Čovek stagnira u svakom smislu, iako mu tehnologija koja stalno napreduje, nudi široko polje za napredak u svakom smislu. Nemamo herca ni za sitne svakadnevne hrabrosti. Retki su spremni da ne budu deo gomile. Znači li to da je malo ljudi za slobodu, jer sloboda je velika odgovornost?

 

Kolektivizam, stado, istovetnost, jednobraznost… Svega se toga još nismo otarasili. Svaki čovek je unikat, ali za to je potreban drugi čovek koji to prepoznaje. Potreban je gledalac da otkrije umetnika, potreban je komentator da definiše problem. Ne dešava se sve to samo ovde i kod nas, u celom je svetu na delu “replemenizacija”. Vekove smo proveli da se odmaknemo od plemena, da bismo se vratili plemenskim vrednostima, čim se za to ukazala prilika. Samo se ta plemena drugačije zovu. Pleme antivaksera, pleme tetoviranih instagram influenserki, pleme tviteraša, a gde je tu onda onaj jedan što ga cene jer nije iz plemena?

 

Kako u ovo povuci-potegni pandemijsko vreme doživljavaš rad u pozorištu. Ono je uvek bilo oaza slobode mišljenja, a danas, paradoksalno, ono je i mesto gde si, zbog specifičnosti posla, u stalnoj opasnosti da "pazariš" virus. Menja li virus suštinu pozorišta?

 

Menja, ali katarza i pročišćenje ostaju. Pozorišta su poslednja linija odbrane duha jedne sredine i kad je virus u pitanju. Pogledali smo sve serije sa Netflixa i ostalih televizija za ove dve godine pandemije, neke i po dva puta. Mislim da je pozorište koje radi i dokaz da nismo baš skroz pobeđeni, jer možemo da ga organizujemo i u najtežim uslovima.

 

Kakav ti je osećaj: šta se u NS promenilo od “Overlepinga” i “Životinjske farme” ?

Davnih devedesetih je pozorišna trupa “Torpedo” redovno gostovala u Novom Sadu. Igrali smo na Štrandu, u Kulturnom centru, na rukometnom terenu… svuda. Nije se mnogo promenio Novi Sad, mi smo se promenili. Bilo je to vreme kad se igralo iz želje da se zaboravi najnotornije siromaštvo, da se osetimo bar malo delom nekog civilizovanog sveta…

 

Kakav je bio susret sa glumcima Pozorišta mladih?

Moj susret sa glumcima Pozorišta mladih je susret sa samim sobom iz tog vremena “Torpeda”. Oni pevaju, plešu, glume i mačuju kao da su na Brodveju. Sanjaju velike naslove velikih mjuzikala…Kao što mladi D’Artanjan inspiriše trojicu musketara na akciju, tako i za mene glumci ovog pozorišta predstavljaju koncentrat inspiracije.

 

(Snežana Miletić)

Scenski spektakl "Tri musketara" otvara pozorišnu sezonu u Novom Sadu

Pozorišnu sezonu u Novom Sadu otvara Pozorište mladih, mesto u kojem su u ljude stasala mnoga naša deca, dom radosti i smeha, drama – ali samo pozorišnih, katarze, uzdaha, nekih suza, ali i optimizma i nade. Počinjemo spektakularno, 11. septembra od 20.00 časova. Maske na nos, stižu “Tri musketara”!

“Tri musketara” - podsetnik na to zašto je važno biti svoj

Hoću da znam kuda vodi ovaj put
Mene i život moj...

Tamo gde je srce, tamo sija sunce
Tamo gde je strah, tamo živi mrak...

Biti isti, biti poseban, biti slobodan, biti samo svoj
Isti, poseban, slobodan, biti samo svoj...” (“Partibrejkersi”)

Pre nego što je došlo vreme “Svi za lajk, lajk za sve”, postojalo je vreme u kojem je bilo “Svi za jednog, jedan za sve.” Bilo je to vreme hrabrih i odvažnih ljudi koji su ustajali za pravdu, bili samosvojni, slobodoumni, hrabri - ljudi koji su snagom duha rušili pogrešne svetove i gradili sigurne puteve do novih, boljih, dostojanstvenijih.

Musketarstvo je danas gotovo zaboravljena kategorija. Retko smo hrabri, tek na rečima, uglavnom u svoja četiri zida. Kad treba stati za drugog – gromoglasan tajac. Za razumeti je taj strah, vremena su čupava, ali ljudi ipak ne bi smeli da zaborave koliko je važno štititi drugog, stati na stranu slabijeg, biti vitez, biti čuvar dobrote - jer samo tako će ovaj naš sve čudniji svet imati smisla, samo tako ćemo imati pravo da jednom zatražimo da neko zaštiti i nas same. I samo tako ćemo postati original, umesto gomile falsifikata – pojedinac, umesto gomile bez svesti i savesti.

Gde su nestali zajedništvo, empatija, briga za drugog čoveka? Gde je nestao hrabri i izuzetni pojedinac? Gde nestade to musketarstvo? Čuči li ono i dalje u nama? Ko ponovo može da ga probudi? Neko drugi? Mi sami? Pa šta čekamo?

O svemu tome na početku nove pozorišne sezone u Novom Sadu - a u gala maniru otvoriće je Pozorište mladih - govori predstava “Tri musketara”. Aleksandar Dima večna je inspiracija, Aleksandra Glovacki autor je teksta koji je režirao Darijan Mihajlović, a glumci Pozorišta mladih udahnuli su joj britkost duha i zaigranost života.

Musketari su u njihovoj verziji ne samo vešti mačevaoci, već pravi akcioni junaci, individualci i vesnici ideala slobodnog i nesputanog pojedinca. Biće to predstava od koje će se drugačije meriti pozorišno vreme, koja će mlade ljude učiti zašto je važno biti poseban, slobodan i samo svoj, baš kako to “Brejkersi” i danas tvrde, a iskusnu pozorišnu publiku podsetiti zašto je pozorište, taj vesnik budućnosti, često veliko kao život. Snežana Miletić

PREMIJERA: 11.09.2021. u 20.00 časova

REPRIZNA IGRANJA: 25. i 26.09.2021. u 20.00 časova

Dobro došli! 

Preminuo Vojislav Voja Soldatović nekadašnji upravnik Pozorišta mladih

Vojislav Voja Soldatović (1945-2021)

Sa velikom tugom primili smo vest da nas je napustio Vojislav Voja Soldatović, reditelj, glumac, scenograf, kostimograf...ukratko čovek od pozorišta. Posle gimnazije u Novom Sadu, potomak znamenite novosadske umetničke porodice Soldatović (Jovan Soldatović mu je bio stric) 1967. godine diplomira režiiju na ljubljanskoj Akademiji za pozorište, radio, film i televiziju u klasi prof. Slavka Jana. Dvadesetak godina je radio u Slovenskom ljudskom gledališču Maribor, gde je bio i umetnički direktor.

U smutnim devedestim godinama je šest i po godina bio upravnik Pozorišta mladih Novi Sad, i može se reći da je uz ogromne napore uspeo ne samo da sačuva pozorište nego da i uspostavi veliku, dramsku scenu.

Za svoj rad dobio je više nagrada i priznanja među kojima su najznačajnija Borštnikova nagrada u Mariboru, dva Zlatna smijeha u Zagrebu, Oktobarska nagrada Novog Sada 1993, Nagrada za režiju na Susretu vojvođanskih pozorišta 1997, Zlatna medalja „Jovan Đorđević“ 2000, Iskra kulture 2002...

Voja Soldatović je režirao preko 180 pozorišnih predstava i opera širom bivše SFRJ, ali i u inostranstvu, takođe je režirao i na televizijama širom regiona, za TV Ljubljanu, TV Maribor i TV Novi Sad...

Karijeru je završio kao reditelj u operi Srpskog narodnog pozorišta odakle je otišao u penziju. U SNP-u se još uvek pamte njegove režije, posebno legendarne predstave “Svetislav i Mileva”, po tekstu Miloša Nikolića, koja je bila na repertoaru 21. sezonu.

Sa predstavama koje je režirao gostovao je u Italiji, Francuskoj, Austriji, Rumuniji, Mađarskoj i Češkoj... Prevodio je simultano sa 10 jezika na festivalima u zemlji i inostranstvu...

Tekst: Dragoljub Selaković

 

Predstava "Na vukovom tragu" pobednik 29. Kotorskog festivala pozorišta za djecu

Sa ponosom objavljujemo vest da je predstava Pozorišta mladih "Na vukovom tragu" pobednik 29. Kotorskog festivala pozorišta za djecu. Predstava je osvojila nagradu Žirija grada Kotora i nagradu "Dragan Radulović" koju dodeljuje Dječji žiri festivala. 

OBRAZLOŽENJE ŽIRIJA:

ŽIRI GRADA:

 „Žiri grada Kotora dvadeset i devetog Kotorskog festivala pozorišta za djecu, Danijela Đukić, Marija Pilastro, Aleksandra Tomović, Mladen Živković i Maja Mrđenović, od 1. do 12. jula pogledao je devet predstava u selekciji Glavnog pozorišnog programa. Žiri većinom glasova nagradu za najbolju predstavu dodjeljuje predstavi „Na vukovom tragu“, produkciji Pozorišta mladih Novi Sad, u režiji Jakuba Maksimova. Predstava na posredan, ali vrlo upečatljiv i kritičan način obrađuje globalno društveno značajne teme koje se tiču opstanka i očuvanja humanosti u svijetu bespoštednog kapitalizma, koji duboko razara etiku, dostojanstvo, ali i sam život. Priča o borbi za preživljavanje psa Baka u vrijeme devetnaestovjekovne američke „zlatne groznice“ prikazana je umjetnički posvećeno, kroz skladno i efektno uklapanje pažljivo kreiranih i precizno animiranih lutaka, glumačke suigre, izvanredno atmosferičnog spoja žive muzike i različitih zvukova, i plodonosnog preplitanja naracije i magične vizuelnosti. (…)“

 

DJEČJI ŽIRI:

„ (…) Dječiji žiri 29. Festivala pozorišta za djecu u sastavu: Lazović Maša, Begović Vojin, Krivokapić Jovan, Una Marija Kokot, Leonid Bromberg i Marija Miladinović, teško, ali jednoglasno je odlučio da za najbolju, proglasi predstavu „Na vukovom tragu“, Pozorišta mladih Novi Sad. Ovu odluku obrazlažemo činjenicom da je ovo predstava koja je podjednako i poučna i emotivna, da je plod izuzetne pripovijedačke, glumačke i animatorske vještine, i što je najvažnije, u pitanju je predstava čija je iluzija podjednako lijepa kao i njeno razotkrivanje. Zadovoljni i prepuni pozitivne energije već razmišljamo o sljedećem festivalu, a njegovom budućem dječijem žiriju od srca želimo još teži posao. “

ПРЕУЗМИТЕ ОДЛУКУ ЖИРИЈА

Predstava "Na vukovom tragu" otvorila 29. Kotorski festival pozorišta za djecu

"Kotorski festival pozorišta za djecu" se i ove godine tradicionalno održava u periodu od 1. do 12. jula i okuplja sve mališane po duši koji vape za neponovljivim trenucima i avanturama koje donose bliske susrete sa svetom pozorišta. Predstava Pozorišta mladih "Na vukovom tragu", izvedena je u okviru svečanog otvaranja 1. jula sa početkom u 21.30h. Ove godine deo festivalskog programa realizuje se uz podršku Opštine Tivat i Porto Montenegra, tako da je u nedelju, 4. jula sa početkom u 21h, u Atrijumu letnjikovca Buća, ponovo odigrana predstava "Na vukovom tragu". Prema romanu Zov divljine, legendarnog Džeka Londona, nastao je pozorišni komad "Na Vukovom tragu" novosadskog Pozorišta mladih. Ova pozorišna kompozicija upoznaje publiku sa 6 glumaca, 1 bubnjarem, 10 mikrofona, 4 psa i 1 jelenom. 

Režija: Jakub Maksymov
Dramaturgija: Jakub Maksymov, Carolina Arandia
Scenografija: Carolina Arandia
Kostimografija: Carolina Arandia
Dizajn lutaka: Marek Šterbák, Vjačeslav Zubkov
Kompozitor: Lazar Novkov
Igraju: Jelica Gligorin, Neda Danilović, Slavica Vučetić, Aleksa Ilić, Saša Latinović, Slobodan Ninković, Dejan Šarković

Mihajlu Nestoroviću dodeljena nagrada „Nikola Peca Petrović”

S ponosom objavljujemo vest da je ovogodišnja nagrada "Nikola Peca Petrović" dodeljena Mihajlu Nestoroviću, direktoru Pozorišta mladih Novi Sad. Ova nagrada bijenalno se dodeljuje najuspešnijem pozorišnom menadžeru. Dodela nagrade upriličena je u okviru ovogodišnjeg festivala "Pozorištni maraton" u Narodnom pozorištu Sombor.
"Nagrada se dodeljuje za rezultate postignute rukovođenjem Narodnim pozorištem Sombor u periodu od 2014. do 2019. godine. U tom razdoblju Mihajlo Nestorović je, na prvom i najvažnijem mestu, pokazao i potvrdio izvanrednu upravljačku umešnost i umetnost u rukovođenju ovom visokoprofesionalnom pozorišnom ustanovom. Svojom agilnošću, istinskim razumevanjem prirode pozorišne umetnosti Nestorović je uspeo da umetnički u dobro osmišljenoj repertoarskoj politici, uz izbor najznačajnijih reditelja i drugih pozorišnih umetnika, maksimalno angažuje kreativni potencijal glumačkog ansamba NP Sombor u produkciji pozorišnih ostvarenja koja su svojim tematskim, idejnim, stilskim i poetičkim opredeljenjem zaokupljale pažnju pozorišne i ukupne kulturne javnosti, što je rezultiralo učešćem na brojnim značajnim pozorišnim festivalima u zemlji i regionu i izvanrednom valorizacijom u vidu prestižnih nagrada.", piše žiri u obrazloženju nagrade. Članovi žirija: Milivoje Mlađenović (predsednik), Saša Torlaković i Dušan Petrović. 

Gostovanje predstave za decu "Tri karte za operu"

Gostovanje predstave za decu "TRI KARTE ZA OPERU", u izvođenju trupe "Drž' ne daj", možete pogledati 11., 17. i 18. juna na Maloj sceni Pozorišta mladih u 18 časova. Prvi deo – muzička predstava za decu u trajanju od 30 minuta. Drugi deo – Radionica koja se nastavlja odmah nakon predstave, u trajanju od 40 minuta, kojoj se, pored glumice i operske pevačice priključuje kompozitorka. Gledaoci predstave postaju učesnici radionice. Predstava je povod za direktno uključivanje u stvaranje muzike, te deca sa kompozitorkom na licu mesta komponuju svoju prvu kompoziciju. Na ovaj način dobijamo konkretan proizvod – kompoziciju koju su napravili gledaoci i učesnici zajedno. Predstava je namenjena mališanima od 5 do 8 godina.
Ulaz na predstavu je besplatan, ali zbog ograničenog broja mesta, potrebno je da Vaš dolazak prijavite na mail Ova adresa e-pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript u vašem brauzeru da biste je videli..
Poželjno je da dete dodje u pratnji samo jednog odraslog kako bi što više mališana dobilo priliku da prisustvuje predstavi.
Izvođenja su podržana od strane gradske uprave za kulturu Grada Novog Sada, Pozorišta mladih i STRUJE doo.

Obaveštenje: Izmena u repertoaru za 29.05.2021.


Važno obaveštenje: 

Zbog bolesti tehničkog radnika umesto predstave "Palčica", čije igranje je planirano 29.05.2021. u 11.00 časova, igra predstava "Anđeoska bajka".

Hvala na razumevanju.

Pozorište mladih Novi Sad

U Pozorištu mladih premijerno izvedena "Devojčica sa šibicama"

Ovako je bilo na premijeri predstave "Devojčica sa šibicama". 

Prenosimo delić atmosfere, i čestitamo celokupnoj ekipi na još jednoj uspešnoj premijeri!

Devojčica sa šibicama
Premijera: 16.05.2021.

Koprodukcija: Pozoriste mladih, FEP Festival ekološkog pozorišta i Sloboda nema cenu - Stop trgovini ljudima
Rediteljka: Sonja Petrović
Dramaturškinja: Mina Petrić
Stručne saradnice: Dobrila Marković, pravnica i Jelena Sokić, psihološkinja
Kostimografkinja: Jasmina Radujko
Scenografkinja: Katarina Kelić
Kompozitor: Igor Sakač
Dizajner svetla: Nikola Marinkov
Asistentkinja rediteljke: Milica Vukmanović

U predstavi igraju:
Kristina Savkov
Vera Hrćan Ostojić
Ervin Hadžimurtezić
Aleksa Ilić
Danilo Milovanović

Organizatorka: Ivana Todorović
Inspicijentkinja i suflerka: Snežana Velimirović
Svetlo majstor: Nikola Marinkov/ Zoran Jandrić
Ton majstor: Miloš Romić
Dekorateri: Nemanja Zorić, Miloš Radaković, Nikola Mikulić
Garderoberka: Marina Perić
Krojačica: Nikodinka Folić
Šminker: Gorislav Vidaković
Šef tehnike: Stevan Antić
Saradnica za nabavku: Gordana Ilić
Direktor Pozorišta mladih Novi Sad: Mihajlo Nestorović
Menadžerka za prodaju i marketing: Radmila Simeunović
Saradnik za informisanje: Miloš Savin
Interpretacija muzike:
Igor Sakač – klavir, gitara
Filip Grubač – klavir, gitara
Petar Banjac – bubanj
Stefan Sithaler – gitara, klarinet, snimanje i obrada zvuka
Prateći vokali:
Svjetlana Vukomanović
Marina Kozačenkov
Fotograf predstave: Vladimir Veličković

Ovom prilikom zahvaljujemo se prijateljima predstave:
Cafe Veliki - Novi Sad
Explore Novi Sad
Stamevski Moj slatkiš
Alexandar Cosmetics
Cvećara Dragana-s Novi Sad

Konferencija za medije povodom premijere predstave "Devojčica sa šibicama"

POZIV ZA MEDIJE

DOGAĐAJ: Konferencija za medije - najava premijere predstave „Devojčica sa Šibicama“

MESTO: Mala sala, Pozorište mladih, Ignjata Pavlasa 4

VREME: Četvrtak, 13. maj 2021. godine, 11 časova

U koprodukciji Udruženja građana “Sloboda nema cenu”, Festivala ekološkog pozorišta za decu i mlade i Pozorišta mladih, po motivima bajke Hansa Kristijana Andersena nastala je predstava “Devojčica sa šibicama”, koja se bavi temom dece koja žive i rade na ulici. Predstava je namenjena deci i roditeljima, ali i svima onima koji ne žele da zatvaraju oči pred teškim temama.

Ideja predstave je razvijanje empatije u periodu razvoja deteta kao i edukacija o opasnostima kojima su deca izložena na ulici kao što je trafiking, nasilje, diskrimininacija, psihoaktivne supstance itd. Pozorište ima moć da o najstrašnijim temama sa decom razgovara na jeziku duše. Zato smatramo da je pozorište za decu i mlade dužno da učestvuje u lancu obrazovanja, edukacije i razvoja dece, kao i da poteže ozbiljne teme u cilju pripremanja dece da zakorače u svet i u tom svetu budu bolji ljudi.

Rad na predstavi je okupio stručan autorski tim, kako u umetničkom, tako i u edukativnom smislu:

Režija: Sonja Petrović; Dramaturg: Mina Petrić; Stručni saradnik: Dobrila Marković; Psiholog: Jelena Sokić; Asistent reditelja Milica Vukmanović; Kostimograf: Jasmina Radujko; Scenograf: Katarina Kelić; Kompozitor: Igor Sakač; Dizajn svetla: Nikola Marinkov

Glumački tim: Kristina Savkov, Vera Hrćan Ostojić, Ervin Hadžimurtezić, Aleksa Ilić i Danilo Milanović.

Premijera predstave će se održati u nedelju 16. maja 2021. godine u 19č, na Velikoj sceni Pozorišta mladih.

Molimo Vas da ispratite ovaj događaj!

Konferencija za medije povodom premijere predstave "Potraga za plavim zecom"

POZIV ZA MEDIJE

DOGAĐAJ: Konferencija za medije - najava premijere predstave „POTRAGA ZA PLAVIM ZECOM“

MESTO: Klub glumaca «Radionica», Pozorište mladih, Ignjata Pavlasa 4

VREME: Utorak, 27. april 2021. godine, 11 časova

Predstava Potraga za plavim zecom je nastala po motivima pesme "Plavi zec" Duška Radovića. Autori predstave su Irina Subakov, Marija Radovanov, Emilija Mrdaković, Slobodan Ninković i Saša Latinović. Režiju potpisuje Emilija Mrdaković, a u predstavi igraju Marija Radovanov, Slobodan Ninković i Saša Latinović. 

Premijera predstave će se održati u sredu 28. aprila 2021. godine u 18č, na Maloj sceni Pozorišta mladih.

Prisutnima će se obratiti autori predstave, reditelj, glumci i direktor pozorišta.

Molimo Vas da ispratite ovaj događaj.

Predstava "Debela" pobednik "Prvog internet regionalnog festivala za djecu - PIR II"

Draga publiko, sa radošću objavljujemo vest da je naša predstava "Debela" pobednik "Prvog internet regionalnog festivala za djecu PIR II"!
Nagrade na PIR festivalu II, osvojile su sledeće predstave:
1. Prvu nagradu za najbolju predstavu festivala PIR II, osvojila je predstava "Debela", Pozorišta mladih, sa 612 lajkova;
2. Drugu nagradu osvojila je predstava "Snežana i sedam patuljaka", pozorišta "Boško Buha", sa 547 lajkova;
3. Treću nagradu osvojila je predstava "Tri praseta" Gradskog pozorišta Podgorica, sa 345 lajkova!
Čestitamo ekipi predstave "Debela", i zahvaljujemo se svima vama koji ste pogledali predstavu i podržali nas !
Takođe, veliku zahvalnost dugujemo i Gradskom pozorištu Podgorica na sjajnoj organizaciji festivala!

Za nove pobede!
Vaše #pozorištemladih